توجهات :

۱ -پیشنهاد می شود جهت آشنایی بیشتر با دبستان آیات ، این صفحه را به دقت و به طور کامل مطالعه فرمایید.

۲- پس از مطالعه متن، فرم پیش ثبت نام زیر را به دقت و کامل پر فرمایید. (حداکثر زمان لازم : ۹۰ ثانیه)

۳-  پس از ثبت نام در این فرم، شما در نوبت آزمون و مصاحبه قرار خواهید گرفت و مراتب به صورت تلفنی یا پیامکی به اطلاع تان خواهد رسید.

۴-  مراحلی که پس از پر کردن فرم در پیش دارید از این قرار است:

  • جلسه عمومی با موسس دبستان و آشنایی با رویکرد خاص مدارس آیات (به دلیل این که مدرسه آیات جزو مدارس تحولی کشور هستند، حضور در جلسه و آشنایی با این رویکرد ضرورت دارد)
  • دعوت والدین به مصاحبه با مدیریت دبستان و  آزمون اولیه از دانش آموز
  • اعلام نتیجه تا حداکثر دو روز کاری بعد (در صورت قبولی)
  • دعوت به ثبت نام و انجام مراحل بعدی

فرم پیش ثبت نام آنلاین دانش آموزان ۱۴۰۳-۱۴۰۴

توجه: لطفا اعداد را با کیبورد(صفحه کلید) انگلیسی وارد نمایید تا پیامک تایید را دریافت نمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

تاریخ تولد*
لطفا اعداد را با کیبورد انگلیسی وارد نمایید
لطفا اعداد را با کیبورد انگلیسی وارد نمایید

آیات یک مجموعه دبستان و پیش دبستانهای پسرانه و دخترانه است که رویکرد اساسی اش تربیت کودک تراز قرآنی است. عبارات زیر، کوتاه ترین توصیفات ممکن برای آیات است:

۱- محیط آیات از نظر فرهنگی دینی تا حد بسیاری یک محیط یک دست و گزیده است. خانواده ها و معلمان آیات عموماً در یک فضای فرهنگی-اعتقادی واحدی زیست می کنند.

۲- آیات پیش از آن که یک مدرسۀ دروس رسمی آموزش و پرورش باشد، یک مدرسه زندگی ایرانی-اسلامی است و تلاش می کند دانش آموزانش به جای تأکید بر محتوای آموزشی رسمی، مهارت های زندگی و این سبک زندگی را تمرین کنند.

۳- دغدغه اصلی و اولیۀ دبستان آیات، تربیت دینی و اخلاقی دانش آموز و سپس رشد جنبه های مختلف شخصیتی و استعدادی اوست.

۴- با وجود آن که مسائل فرهنگی و تربیتی در آیات از اولویت ویژه ای برخوردار است، اما رشد تحصیلی دانش آموزان به گونه ای است که در سال ششم بیشتر دانش آموزان آیات در اکثر مدارس برتر که آزمون ورودی می دهند به راحتی پذیرفته و جزء برترین ها می باشند.

۵- آیات یک نظام بومی تربیتی داشته که توسط مؤسس این دبستان، دکتر رسول محمدزاده طراحی و تولید گردیده است. از مهمترین شاخصۀ این مدل، تربیت به روز مبتنی بر قرآن کریم و سیرۀ قطعیه ائمه معصومین (س) است.(برای آشنایی با دیدگاه های ایشان به کانال ایتا روزنوشتهای دکتر رسول محمدزاده مراجعه فرمایید.)

لازم به ذکر است که موسس دبستان به درخواست مسوولین سازمان تألیف کتب درسی، این نظام آموزشی را در دو جلسه سه ساعته برای اساتید و مولفان کتب درسی ارائه نموده و بسیار نیز مورد توجه و اقبال این اساتید گرانقدر قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی عمیق با رویکردهای ایشان، ویدئوهای این جلسات را از این لینک مشاهده فرمایید: آشنایی با مدل دبستان قرآنی آیات

از مهمترین دغدغه هایی که در نظام سازی دبستان آیات مدنظر بوده است، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  توجه به شخصیت، کرامت و عزت نفس دانش آموز 
  • تلاش برای پرورش انسان هایی آزاده، حقیقت جو، حق طلب، صادق و سلیم النفس
  • اهمیت به حوزۀ اندیشه و تفکر با فراهم کردن فرصت های فراوان گفتگوی جمعی و خردورزی
  • اولویت داشتن کلاس و فعالیت های فوق برنامه مانند هنر ، ورزش، زبان آموز، فن بیان، تفکر خلاق و نقاد و…
  • اهتمام بر حفظ صمیمیت و شادابی محیط برای دانش آموزان و ایجاد خاطراتی شیرین از دوران تحصیل در محیطی قرآنی
  • به جای تاکید بر محفوظات دینی، توجه به انس و الفت و همچنین تعمیق اندیشه دینی و ایمان و باور در دانش آموزان
  • به کارگیری و حضور فعال دانش آموزان در برنامه ها و مناسبت ها ، به طوری که هیچ دانش آموزی بدون نقش فعال و صرفاً به عنوان تماشاچی باقی نماند.

۵- اما مهمترین شاخصه آیات، محتوای آموزش دینی است که در قالبی بسیار جذاب به دانش آموزان ارائه می گردد و علاوه بر ثبت خاطراتی شیرین و به یادماندنی از فعالیت دینی، به لحاظ فهم و عمق و باور معارف دینی رشد استثنایی و متفاوتی نسبت به همسالان خود خواهند داشت. مختصری از این برنامه ها عبارتند از:

 ۱- بچه های آیات در طول دوره ۶ ساله تحصیل در دبستان، با درس آیات نامه ، با حدود ۵۰۰ آیه قرآن انس می گیرند ، لذت می برند ، باور می کنند ، می فهمند و عمل می کنند. آیات نامه سبک زندگی قرآنی را به بچه ها یاد می دهد.

۲- در درس زبان قرآن ، با کلی چالش جذاب و بازی های زبان آموزی ، به مهارت ترجمه قرآن دست می یابند. آنها می توانند حدود ۷۵ درصد واژگان قرآن را ترجمه کنند.

۳- در زنگ نماز از اول تا ششم ابتدایی هر روز با کلی اتفاق جالب روبرو می شوند. از داستان های توحیدی یکی بود (در کلاس اول) ذره و بَرّه (دو بچه مورچه شیطون) در کلاس دوم، تا قصه های چرا نماز در کلاس سوم ، فهم نماز کلاس چهارم ، تفسیر نماز کلاس پنجم و نهایتاً بحث چالشی هدف از آفرینش در کلاس ششم ، همه و همه اتفاقات جذابی است که در زنگ نماز مدرسه آیات رخ می دهد.

۴- و در سفر ماجراجویانه با کاروان ولایت (در زنگ ولایت) ، از اول تا ششم ابتدایی داستان ها و گفتنی های نبوت و امامت را می آموزند.

۵-در نهایت در درس بیددارباش، به مسائل روز می پردازیم. آن هم از دیدگاه دینی. درسی کاملاً زنده و بیدار. نه برای پاسخگویی به شبهات. بلکه برای پیش بینی شبهات احتمالی آتی و ایمنی سازی در مقابل آنها

آیات یک زیست بوم فرهنگ دینی به روز است که تلاش می کند محتوای دینی را در کام بچه ها شیرین و دلکش نماید و جوانه های ایمان و عمل دینی را در آنها شکوفا نماید. در آیات قرار است بچه ها مزه دین داری و زندگی مومنانه را واقعاً بچشند و احساس کنند.
دبستان مجازی آیات” اگر برایتان سوال است که دبستان آیات در سال کرونا برای آموزش مجازی دانش آموزان چه برنامه ای داشت ، باید بگوییم:

ما شیوه آموزش معکوس را انتخاب نمودیم که از به روز ترین متدهای یادگیری است. در این شیوه ابزارهای یادگیری مانند فیلم و کتاب و… در اختیار دانش آموز قرار می گیرد تا خود با یک تلاش اولیه ، مفهوم و محتوای اجمالی از درس را کشف نماید. سپس معلم ، به عنوان تسهیل گر آموزش ، در کلاس آنلاین ، آموخته های او را تکمیل و ساماندهی می نماید.

اما به طور خاص برنامه ما در ایام کرونا به صورت زیر است:

۱- تدریس ویدئویی کلیه دروس در قالب برنامه های جذاب تلویزیونی (در ساختار برنامه کودک) و تولید ویدئوهای آموزشی بسیار با کیفیت و البته جذاب و ارائه آنها به دانش آموز – برنامه های نمایشی ، استفاده از عروسک گردانی حرفه ای ، نگارش فیلم نامه آموزشی و… از ویژگیهای این مجموعه ویدئویی است. دانش آموزان ویدئوی مربوط به هر درس را مشاهده کرده و سپس وارد مرحله بعد می شوند.

۲- مرحله دوم، کلاس آنلاین است. دانش آموزان آیات هر روز ۲ تا ۴ ساعت در کلاس آنلاین شرکت می کردند و آنچه از طریق ویدئوهای آموزشی آموخته بودند را مجددا توسط معلم به صورت زنده و تا حدودی کامل تر یاد می گیرند. ارتباط با معلم در سال گذشته از طریق پلت فرم آموزشی اسکای روم بود.

۳- سپس دانش آموزان بایستی تمرینات کتاب و دفتر تمرین خود را حل کرده و برای معلم ارسال نمایند.  معلم نیز به صورت روزانه تکالیف را بررسی و به هر دانش آموز بازخورد می دهد.

۴- جالب است بدانید اکثر فعالیت های پرورشی دبستان در ایام کرونا جاری بوده و بیشتر دانش آموزان با برنامه ها همراهی می کردند: بخشی از این فعالیت ها عبارتند از :

فعالیت های خودجوش دانش آموزی در مناسبت های مختلف دینی ، برگزاری روضه آنلاین دهه اول محرم ، برگزاری مراسمات آنلاین اعیاد و عزاداری ها ، مسابقه مشاعره یلدا ، مسابقه گفتایه (یک ماه مسابقه هر روز) ، زنگ نماز ، زنگ ولایت ، زنگ آیات نامه ، زنگ هنر و…

قابل ذکر است که بیشتر فعالیت های تربیتی دبستان نیز در ایام کرونا تعطیل نشده و در قالب مجازی نیز ارائه می گردد. مانند زنگ نماز ، زنگ ولایت ، زنگ قرائت ، زنگ آیات ، مسابقه مشاعره ، مسابقه گفتایه ، جشن ها و عزاداری ها (مانند یک دهه روضه حضوری-آنلاین و…)

آدرس هایی برای آشنایی بیشتر با آیات

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با مجموعه دبستان های آیات، لینک های زیر را نیز به دقت و به ترتیب اولویت زیر ، ملاحظه فرمایید:

 

سایت دبستان آیات

گر چه شاید کمتر از یک صدم از محتوا و برنامه های مدرسه در این سایت بارگذاری شده است، لکن می توان ادعا نمود بهترین منبع برای شناخت دبستان ، همین وب سایت می باشد. صفحات زیادی در خصوص روش دبستان در سایت درج گردیده است که شما را هر چه بیشتر با اهداف و برنامه های دبستان آشنا می نماید.

 

آپارات دبستان آیات

کانال آپارات دبستان حاوی بیش از ۱۲۰۰ ویدئو از تدریس معلمان و فوق برنامه ها و مناسبت ها و سایر فعالیت های ی دبستان می باشد که شما را با دبستان آشناتر می نماید. این صفحه را بیش از ۱۷۰۰ کاربر دنبال نموده و روزانه بالغ بر ۱۰،۰۰۰ نفر از معلمان و دانش آموزان ، از ویدئوهای این صفحه بازدید می نمایند.

بعضی از ویدئوهای استودیویی آموزش دروس رسمی دبستان نیز که در سال ۱۳۹۹ گرفته شده ، در این سایت بارگذاری شده است.

 

اینستاگرام دبستان آیات

پخش زنده اکثر برنامه های دبستان در اینستاگرام ، آپارات و اسکای روم می باشد و در نهایت در اینستاگرام ذخیره می گردد. و البته ویدئوهای دیگری نیز در این صفحه پیدا می شود..

توضیح : مجدداً تکرار می شود که این جلسه به دعوت دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش از موسس دبستان آیات (دکتر رسول محمدزاده) برگزار گردیده و حضار جلسه، اساتید و مولفین کتب درسی قرآن ، هدیه های آسمانی ، معارف اسلامی و عربی آموزش و پرورش می باشند. مشاهده این ویدئو به شما کمک خواهد کرد با مبانی دینی دبستان و روش آموزش معارف دینی آشنا شوید.

و تماس با شماره های دبستان

۳۳۴۴۳۰۶۰ – ۳۳۴۴۲۰۰۳ – ۳۳۴۴۲۰۰۵

.